Тролейбуси Богдан - 10 років на маршруті у Вінниці!

Зображення користувача Valerii.
Автор: Valerii+6 / Дата: 14.04.2024 11:35 /

14 квітня 2014 року перші 11 тролейбусів марки Богдан Т70117 розпочали пасажирську експлуатацію у місті Вінниця! Протягом першого півріччя 2014 року місто отримало 40 нових тролейбусів та 30 автобусів вітчизняного виробництва. Постачання нової техніки проходило у рамках урядової програми, за якою місту було надано кредит на 113 мільйонів гривень від державного банку. Виплати по ньому здійснювались наполовину коштом міського та державного бюджетів. Тоді ж один тролейбус коштував 1,9 мільйона гривень. Наразі це найбільший проєкт по комплексному оновленню рухомого складу тролейбусів у Вінниці за часи Незалежності України.

Перший тролейбус, який отримав бортовий номер №001 місто отримало у лютому, а вже 18 числа до 50-річчя із запуску тролейбусного руху у Вінниці відбулася презентація нової машини.

Перший тролейбус марки Богдан Т70117 №001 у Вінниці на презентації, яка присвячена 50-річчю із запуску тролейбусного руху у місті, лютий 2014 року. Джерело: urban.vn.ua

На відміну від моделі Т70110, перші Т70117 мали деякі відмінності в обладнанні. Тролейбус Т70117 обладнувався транзисторно-імпульсною системою керування: ПТАД-202М-180 "Чергос" (із 2018 року тролейбуси даної моделі обладнуються системою керування українського виробника ТОВ "Політехносервіс") а також тяговим двигуном ДТА-2У1 потужністю 180 кВт(з 2018 року двигун АД-903 потужністю 180 кВт)[1].

Тролейбуси-прототипи

Два із сорока тролейбусів мали інші модифікації до постачання у Вінницю. Перший тролейбус №001 мав модифікацію Т70118, та був презентований на виставці "Електротранс-2013". Цей тролейбус обладнаний тяговим приводом "Europulse" фірми "Cegelec" і тяговим двигуном ДТА-2У1. Окрім цього тролейбус обладнаний функцією автономного ходу. В такій комплектації дана машина була поставлена до Вінниці.

Тролейбус Богдан Т70118 прибув для презентації у місті Львів. Джерело фото: AlltransUA. Автор фото: Jan de Vu. 

Заводська табличка тролейбуса Т70118. Джерело фото: AlltransUA. Автор фото: Jan de Vu

Богдан Т70117 №001 на маршруті, жовтень 2023 року. Джерело фото: AlltransUA. Автор фото: Train_UZ_avr

У 2013 році, перед постачанням 38 тролейбусів марки Ursus T70116 (тролейбус польського виробника "Ursus S.A." на основі кузова першої комплектності Богдан Т701) до міста Люблін був виготовлений тестовий тролейбус цієї моделі.

Тестовий тролейбус Ursus T70116 на презентації у місті Люблін, серпень 2013 року. Джерело фото: AlltransUA. Автор фото: Wojciech Turżański

Тестовий тролейбус Ursus T70116 на випробуваннях у місті Люблін, серпень 2013 року. Джерело фото: AlltransUA. Автор фото: Wojciech Turżański

Після повернення на завод була здійснена повна заміна обладнання та на основі кузова виготовлений тролейбус моделі Богдан Т70117 який прибув до Вінниці та отримав бортовий номер №006. Сьогодні цей тролейбус виділяється серед інших великим фальш-бортом на даху. У салоні пластикові обшивки віконних стійок (у всіх інших вінницьких Т70117 стійки не обшиті пластиком, а пофарбовані білою фарбою).

Богдан T70117 №006 на маршруті у Вінниці, квітень 2019 року.

Заводські випробування у Луцьку

Богдан T70117 №008 на випробуваннях у Луцьку, березень 2014 року. Джерело фото: transphoto.org. Автор фото: Ліснічук Юрій

Тролейбуси перед корпусом заводу Богдан, березень 2014 року. Джерело фото: transphoto.org. Автор фото: Ліснічук Юрій

Перше десятиріччя

Транспортування тролейбуса №023 вантажівкою до Вінниці, травень 2014 року. Джерело фото: transphoto.org. Автор фото: Denat

Тролейбуси T70117 на обкатці у Вінниці, 12 квітня 2014 року.

Після введення в експлуатацію усіх Богданів у Вінниці, машини почали працювати на міських маршрутах разом з іншими тролейбусами. Богдани забезпечили третину щоденного випуску низькопідлоговим транспортом. До постачання Богданів, у місті експлуатувалися всього 5 низькопідлогових тролейбусів марки Лаз Е183. Богдан став набагато зручніший як для водіїв, так і для пасажирів за попередні покоління тролейбусів.

Тролейбуси T70117 на маршруті, 2014 рік. Джерело фото: AlltransUA. Автор фото: Kostas

За словами директора тролейбусного депо КП "ВТК" Олександра Любивого, протягом років була налагоджена матеріально-технічна база тролейбусного депо під проведення технічних оглядів, ревізій та середніх ремонтів тролейбусів Т701.

Тролейбус №012 на маршруті, 2014 рік. Джерело фото: AlltransUA. Автор фото: Levis

14 липня 2022 року, під час ракетного удару рф по середмістю Вінниці, коли загинуло 26 людей, зокрема троє дітей постраждали також два трамваї та один тролейбус - Т701 №013. Що у трамваїв що у тролейбуса від вибухової хвилі була вибита значна частина вікон та лобове скло. Згодом після події транспорт відновили, на щастя у салоні трамваїв та тролейбуса ніхто не загинув.

Тролейбус №013 після теракту у середмісті, 14 липня 2022 року. Фото з відкритих джерел.

У травні 2023 року, було розпочато проведення першого КВР тролейбусу із бортовим номером №019. Загалом, протягом 2023 року було проведено 11 КВР тролейбусам серії Т70117. Усі тролейбуси, які проходять ремонт обшивають склопластиком, в салоні замінюють підлогове покриття та перешивають сидіння.

Тролейбус №019 на маршруті після КВР, липень 2023 року. Джерело фото: AlltransUA. Автор фото: Train_UZ_avr

Салон тролейбуса №009 після КВР. Джерело фото: AlltransUA. Автор фото: Train_UZ_avr

Салон тролейбуса №024 після КВР. Джерело фото: AlltransUA. Автор фото: Train_UZ_avr

Тролейбус №027 на завершальній стадії капітально-відновлюваного ремонту, лютий 2024 року. 

Тролейбус №036 у фарбувальній камері в депо, лютий 2024 року. 

 

Посилання на відео-матеріали:

Джерела:

  1. П. Бородистий, О. Ковальов. Устройство и эксплуатация троллейбусов. Полтава. 2018.
+1
0
-1